Gå til indhold
Skift cookie indstillinger
Gå til forsiden
FAQ
Om Aldrigmere.dk
Indsæt søgeord for at søge på hjemmesiden.
Søg
Fold søgefelt ud
Menu
Tilbud til lærerne
Tilbud til skolerne
Materialer
Tilbud til lærerne
Tilbud til skolerne
Materialer
FAQ
Om Aldrigmere.dk
Forside
Materialer
Hjælpetekster
Diskussionsoplæg 2
Hjælpetekster
Arbejdsgangen i det problemorienterede projektarbejde
At arbejde problemorienteret - eleven
At arbejde problemorienteret - underviseren
At lave en fiktiv dokumentarfilm
At lave en kortfilm
At undervise i folkedrab i grundskolen
At undervise i folkedrab på ungdomsuddannelserne
At undervise i krigen i Bosnien
Begrebsliste
Blooms taksonomi
Samfundsfag: Danmark oktober '43
Den gode problemformulering - med problemet som drivkraft
Dilemmakort 1
Dilemmakort 2
Dilemmakort 3
Dilemmakort 4
Din egen begrebsliste
Diskussionsoplæg 1
Diskussionsoplæg 2
Diskussionsoplæg 3
Diskussionsoplæg 4
Elevens målopnåelse - Yazidi
Er du et godt menneske?
Foreslåede mål og problemformuleringer
Forslag til forløb
Historie - Holocaust
Hjælp til at analysere (historiebrug)
Hjælp til at analysere (historiebrug)
Hjælp til at analysere og forstå
Hjælp til at analysere og forstå Rwandas fortid
Hjælp til at analysere og forstå Tysklands erindringskultur
Hjælp til at skabe en tidslinje (kronologi)
Hjælp til at skabe en tidslinje (kronologi)
Hjælp til at skabe en tidslinje (kronologi)
Hjælp til forforståelse
Hjælp til forforståelse - Holocaust
Hjælp til forforståelse
Holocaust - hjælp til kildekritik
Litteraturliste
Oplæg til at arbejde med dilemmaer i undervisningen
Ordliste til Myanmar forløb
Ord- og begrebsliste
Ord og begrebsliste - SIGNS
Ord og begrebsliste - Truth Hunter
Praktisk guide til underviseren
Samfundsfag - Holocaust
Til læreren - Yazidi
Undervisningens etik
Historie: Yazidi – på kanten af et folkedrab?
Historie og samfundsfag: Yazidi – på kanten af et folkedrab?
Yazidiproblematikken i undervisningen
Samfundsfag: Yazidi – på kanten af et folkedrab?
Diskussionsoplæg 2
Diskussionsoplæg til filmene "Tænk hvis det skete for mig ..."
2: Sympati og antipati
Er der personer og grupper, som vi nemmere kan identificere os med og føle sympati for?
Hvorfor / hvorfor ikke?
Hvilke punkter/ emner bruges mod en person i fx i en hadekampagne på sociale medier?