Ellie er placeret i en projektgruppe, som hun ikke selv har valgt. Hun vil gerne have et godt forhold til de andre i gruppen. Men hvad skal hun gøre, når hun bliver drillet og holdt udenfor uden at forværre sin situation?
Skal hun sige fra? Skal hun prøve at passe ind og acceptere kulturen i gruppen?
Alle elever skal tage en gentest, som afgør deres fremtid. De er nervøse for resultatet, men ingen af dem stiller spørgsmål til testen. Hvad skal man gøre i sådan en situation? Skal man lade sig teste og acceptere at blive fordelt på et A og B hold? Skal man være kritisk og måske nægte at lade sig teste – uden at kende konsekvensen af dét valg?
Sofie har brug for de gode karakterer, fordi der er få studiepladser at kæmpe om. Hun er usikker på, om hun får det hvide kort. Skal hun bruge tid og kræfter på at støtte de fagligt svage i gruppen? Eller skal hun fokusere på at få de bedst mulige resultater selv uanset konsekvenserne for resten af gruppen?
Konfliktnedtrapning: Hvad er konflikten? Hvordan udvikler konflikten sig? Hvad kan der gøres for at standse konflikten i at udvikle sig? Hvad er der af handlemuligheder?